Wij Achterhoekers zijn een loyaal volkje. Dat blijkt uit de manier waarop onze vereniging en onze leden reageerden op de beperkingen door corona. Waar vele Nederlandse clubs lijdzaam toe moesten zien hoe hun leden massaal hun abonnement opzegden, bleven jullie Bovo trouw. En daar zijn we trots op! Met de campagne ‘Achterhoek, de grootste vereniging van Nederland’, die op 8 september van start is gegaan, bedanken we je voor je trouw, geduld, creativiteit, flexibiliteit en vooral loyaliteit.
Loyaal tijdens corona
Door corona raakten sportvelden, tribunes en kantines leeg, bleven muziekinstrumenten in de koffers en werden trainingen, wedstrijden en oefeningen gestaakt. Het verenigingsleven viel stil. Volgens Elvira Schepers, wethouder gemeente Winterswijk en ambassadeur van Achterhoek in Beweging, waren dat onzekere momenten voor veel clubs. Gelukkig bleek het in de Achterhoek allemaal mee te vallen en bleven we onze clubs massaal trouw. Nu het sportseizoen weer voor de deur staat, is dit is dan ook hét moment voor verenigingen om die sfeer weer op te pakken. Uiteraard binnen de RIVM-richtlijnen.
De campagne
Om iedereen binnen het Achterhoekse verenigingsleven te bedanken is er een campagnefilm gemaakt. Deze film is tot stand gekomen door de medewerking van vele verschillende verenigingen uit alle acht Achterhoekse gemeenten. Zo zien we ook onze vereniging erin terug en daar zijn we trots op!
Het doel van deze campagne, en van de film, is het in de spotlights zetten van de spilfunctie én de krachtige verbindende rol van verenigingen (uniek voor onze regio). We benadrukken de verbindende rol, de sociale cohesie en zeker het saamhorigheidsgevoel van een vereniging. We zetten in op de loyaliteit van onze leden, het samen zijn en de verbondenheid die juist onze verenigingen zo kenmerkt. De campagne is een stevig startpunt van het toekomstbeeld van verenigingen binnen de diverse gemeenten én in de Achterhoek.
We gaan er weer voor
Op www.degrootstevereniging.nl is alle informatie over de campagne te vinden, maar het mooiste is natuurlijk de campagnefilm waarin ook wij schitteren. We zijn trots op onze leden en hopelijk zijn jullie ook trots op onze vereniging. Deel deze film zoveel mogelijk zelf via je social media, zodat iedereen kan zien wat een geweldige vereniging wij zijn! #scholderanscholder.